Monday 10 October 2011

Rintihan hati seorang perindu.....

Disaat setiap manusia mengejar kejayaan....
Disaat pangkat menjadi taruhan....
Disaat wang menjadi perkiraan...
Disaat ilmu menjadi perbandingan....

Dan aku.....
Masih mencari semangat yg hilang...
Cuba mencari kekuatan dalam kepayahan...
Cuba mengukir senyuman dalam kedukaan...
Dalam mencari erti kebahagiaan....

Ingin ku teriakkan pada dunia....
Aku sudah muak!
Aku sudah cuak!
Aku sudah bosan!
dengan segala isi dunia....
yang terlalu mengejar kesenangan....
kesenangan yg bersifat sementara...

Hati merintih....
Menangis pilu....
Rindu semakin memuncak...
Apabila satu persatu ku baca ayatMU....
Apabila satu persatu ku hayati bicaraMU....
Seolah olah segala isi dunia tidak bermakna bagiku....

Andai bisa ku lafazkan....
Andai bisa ku laungkan....
Bawalah daku pergi!
Bawalah daku keluar!
Dari dunia yg penuh dengan belenggu....
Belenggu yg amat membelenggu hati dan fikiranku.....
Dan...
Semakin hari perasaan itu kian menyesakkan...
Semakin hari perasaan itu kian merimaskan....
Semakin hari perasaan itu kian melemaskan.....

Namun.....
Aku harus harungi jua...
Segala kepahitan...
Segala kepayahan....
Segala kesusahan didunia....

Kerana....
Inilah satu-satunya tempat....
Satu-satunya peluang....
untukku meraih cintaMU.....

Biarlah didunia aku terseksa....
Biarlah didunia aku dipandang hina....
Biarlah.....
Biarlah, hanya dunia merasai tangisan kepiluan.....

2 comments: